چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه زبان انگیسی را در منزل یاد بگیریم؟ (آنلاین یا خودآموز)

بهترین سایت آموزش زبان فرانسوی از صفر تا صد

چگونه زبان انگیسی را در منزل یاد بگیریم؟ (آنلاین یا خودآموز)

۱۲۷ بازديد
 
در این بخش شما بهترین راههای یادگیری زبان انگلیسی را بدون رفتن به آموزشگاه زبان یاد خواهید گرفت و به راحتی خواهید توانست زبان یاد بگیرید
یادگیری زبان انگلیسی از صفر دغدغه‌ی افراد بسیاری است که قصد یادگیری رایج‌ترین زبان حال حاضر دنیا را دارند. افراد بسیاری قصد یادگیری زبان انگلیسی به دلایل گوناگون را دارند. برخی افراد قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارند و نیازمند اخذ مدرک آیلتس هستند، افرادی دیگر برای کار یا تجارت خود نیازمند توانایی صحبت کردن به این زبان پر‌کاربرد هستند و دلایل متنوع و شخصی دیگر. ولیکن همه‌ی آن‌ها یک نقطه‌ی اشتراک دارند و آن عدم داشتن دانشی مناسب از زبان انگلیسی است


زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین پدیده‌های زندگی امروزی است که هیچ‌کس نمی‌تواند نقش و اهمیت آن‌را نادیده بگیرد. امروزه اکثر افراد دوست‌دارند این زبان بین‌المللی را بیاموزند تا هم بتوانند از اخبار روز دنیا آگاه شوند و هم بتوانند فیلم‌ها و سریال‌هایی را که هرساله تولید می‌شوند و جوایز بسیاری را کسب می‌کنند به زبان اصلی مشاهده کنند و لذت ببرند, همچنین بتوانند به منابع علمی روز دنیا دسترسی داشته باشند. درنتیجه همه افراد به آموزش زبان انگلیسی علاقه دارند, اما چه موانعی بر سر راهشان مشاهده می‌کنند که از شروع آموزش زبان انگلیسی بیم دارند؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند صحبت کردن به زبان انگلیسی سخت است. بسیاری دیگر از افراد نیز چون سطح زبان انگلیسی خود را پایه می‌دانند اعتماد به نفس رفتن به کلاس‌های زبان را ندارند, این افراد از کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی از سطوح ابتدایی بی‌خبرند.
وسواس نداشته باشید!

در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی آنلایناز صفر، ممکنه شما خیلی اشتباه گرامری داشته باشید، جمله بندی درستی نداشته باشید یا خیلی از لغات رو بلد نباشید! این ها کاملا طبیعیه و نباید مانع حرف زدن شما بشه.

هرجوری که می‌تونید حتی به اشتباه شروع به جمله بندی با کلمات و حرف زدن کنید. نگران نباشید، تمام اشتباهاتتون بعد مدت کوتاهی درست میشه. به شرطی که شما به خودتون سخت نگیرید و بپذیرید که این اشتباهات کاملا طبیعیه.
اعتماد به نفس داشته باشید

موقع صحبت کردن حتی اگر خودتون هم می‌دونید که اشتباه دارید، به هیچ عنوان مکث نکنید و صحبتتون رو قطع نکنید. حتما ادامه بدید و جملتون رو به هر طریقی که شده به اتمام برسونید. سعی کنید منظورتون رو حتی با کلمات یا گرامر اشتباه به طرف مقابلتون برسونید.

حتما هر روز با خودتون، همکارتون، شریک زندگی یا دوست صمیمیتون به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشید. اگر اون شخص زبانش خوب باشه که دیگه چه بهتر! اون فرد میتونه اشتباهاتتون رو بهتون گوشزد کنه و خیلی از ضعف های شما رو برطرف کنه.
یادگیری زبان انگلیسی از صفر

اهمیت لغت در یادگیری زبان انگلیسی از صفر!

شما تو اول این مسیر اگر گرامرتون خوب نباشه، به کمک لغت تا حد زیادی می‌تونید منظورتون رو برسونید.

اما اگر لغت بلد نباشید چی؟

پس حتما یادگیری لغت رو توی اولویت بگذارید.

حالا راه درستش چیه؟

باید کلی لغت حفظ کنید؟!

این هم میتونه یه راه برای یادگیری باشه اما بهترین راه برای یادگیری سریع لغات انگلیسی نیست.

راه بهتر اینه که در حفظ و یادگیری لغت به معادل فارسی اون‌ها بسنده نکنید. هر کلمه‌ای که می‌خواهید یاد بگیرید، معنی‌اش رو حتما به انگلیسی یاد بگیرید چون کاربرد و مفهومشون کاملا با مفهوم اون‌ها متفاوته.

بهتره که لغات رو در قالب جمله یاد بگیرید.

اصطلاحات انگلیسی رو جمع‌آوری کنید و اون ‌هارو یاد بگیرید.این کار تاثیرش بسیار سریعتر از حفظ کردن لغته!

توی هر اصطلاح به جای یه لغت شما چندین لغت رو یاد می‌گیرید و علاوه بر اون تو یاد گرفتن گرامر هم خیلی بهتون کمک می‌کنه.
ذائقه خودتون تو زبان انگلیسی رو پیدا کنید

هیچ کسی بهتر از شما، خودتون رو نمیشناسه! ببینید چی براتون جذابتره؟ دیدن فیلم؟ گوش دادن به رادیو و پادکست؟ یا خوندن کتاب؟

تمرکزتون رو بذارید روی روشی که مورد علاقتونه و روی اون سرمایه‌گذاری کنید.

شما اگر به کاری که انجام می‌دهید علاقه‌ای نداشته باشید و فقط به خاطر اجبار کاری رو انجام بدید بعد مدت کوتاهی دلزده می‌شوید و اون کار رو رها می‌کنید.

یادگیری زبان انگلیسی از صفر هم از این قاعده مستثنا نیست. پس خیلی مهمه که همیشه با علاقه و انگیزه بالا این مسیر رو طی کنید.
دفتر خاطرات داشته باشید

اگر عادت به نوشتن خاطرات روزانه دارید، از این به بعد خاطراتتون رو به زبان انگلیسی بنویسید.

بهترین تمرین برای مهرات نوشتاری شما در زبان میتونه نوشتن خاطرات روزمرتون به انگلیسی باشه ، چون خیلی از اتفاقات متنوع روزانه شما رو در بر می‌گیره.

پس اگر عادت به نوشتن خاطرات روزانه ندارید همین امروز یه دفتر خوشگل بخرید و هم اتفاقات جالب روزمرتون رو توش ثبت کنید و هم به پیشرفت زبانتون کمک کنید.
گرامر رو اصولی یاد بگیرید

همونطور که بالا هم بهش اشاره کردم، زبان رو با روشی که بهش علاقه دارید یاد بگیرید.هدفتون برای یادگیری رو حتما یه جا یادداشت کنید تا هر بار که به سراغ تمرین زبان می‌روید اون رو ببینید و انگیزه دوباره بگیرید.

اگر به دیدن فیلم علاقه دارید، غیلم زبان اصلی میتونه خیلی کمک بزرگی براتون باشه.
دانلود آموزش گرامر صفر تا صد:

درس اول
درس دوم
درس سوم
درس چهارم
درس پنجم
درس ششم
درس هفتم
درس هشتم
درس نهم
درس دهم

لطفا قدم های بزرگ بر ندارید!

هیچ کسی یک شبه به هدفش نرسیده. این که هدفتون از دیدن یک فیلم یادگیری کل اصطلاحات، لغات و گرامر اون فیلم باشه عملا امکان‌پذیر نیست.

اگر با این هدف جلو برید بعد مدت کوتاهی از یادگیری زده می‌شوید. برای خودتون یک برنامه معقول در نظر بگیرید.

مثلا از هر فیلمی که می‌بینید ۱۰ تا لغت جدید یاد بگیرید، فیلم بعدی ۱۵ تا و فیلم بعدی که سطح آسونتری داره ۲۰تا.

اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید می‌تونید متن اون رو با یه سرچ ساده در گوگل به دست بیارید.

روشی که خودم برای یادگیری توی این زمینه استفاده می‌کردم و به جاب رسیدم این بود که برای موزیک های مورد علاقه‌ام یه دفتر کوچیک تهیه کرده بودم و اون‌ها رو می‌نوشتم.

لغاتی که بلد نبودم رو با هایلایتر رنگی می‌کردم وخط پایینشون معنی اون‌ها رو به فارسی و انگلیسی می‌نوشتم. در کنارشون هم چند لغت مشابه انگلیسی می‌نوشتم تا هر بار که مرورشون می‌کنم اون لغات اضافی هم توی ذهنم ثبت بشه.
ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی

همونطور که بالا هم بهش اشاره کردم، زبان رو با روشی که بهش علاقه دارید یاد بگیرید.هدفتون برای یادگیری رو حتما یه جا یادداشت کنید تا هر بار که به سراغ تمرین زبان می‌روید اون رو ببینید و انگیزه دوباره بگیرید.اگر به دیدن فیلم علاقه دارید، غیلم زبان اصلی میتونه خیلی کمک بزرگی براتون باشه.
لطفا قدم های بزرگ بر ندارید!هیچ کسی یک شبه به هدفش نرسیده. این که هدفتون از دیدن یک فیلم یادگیری کل اصطلاحات، لغات و گرامر اون فیلم باشه عملا امکان‌پذیر نیست.اگر با این هدف جلو برید بعد مدت کوتاهی از یادگیری زده می‌شوید. برای خودتون یک برنامه معقول در نظر بگیرید.مثلا از هر فیلمی که می‌بینید ۱۰ تا لغت جدید یاد بگیرید، فیلم بعدی ۱۵ تا و فیلم بعدی که سطح آسونتری داره ۲۰تا.اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید می‌تونید متن اون رو با یه سرچ ساده در گوگل به دست بیارید.روشی که خودم برای یادگیری توی این زمینه استفاده می‌کردم و به جاب رسیدم این بود که برای موزیک های مورد علاقه‌ام یه دفتر کوچیک تهیه کرده بودم و اون‌ها رو می‌نوشتم.لغاتی که بلد نبودم رو با هایلایتر رنگی می‌کردم وخط پایینشون معنی اون‌ها رو به فارسی و انگلیسی می‌نوشتم. در کنارشون هم چند لغت مشابه انگلیسی می‌نوشتم تا هر بار که مرورشون می‌کنم اون لغات اضافی هم توی ذهنم ثبت بشه.

یادگیری در منزل

توی یادگیری زبان انگلیسی از صفر بهترین و ارزونترین روش برای یادگیری زبان، گوش کردن به اونه!

شما با گوش دادن اخبار به زبان انگلیسی یا پادکست با موضوعات متنوع، خیلی ساده گوشتون رو به لحن و نوع گویششون عادت میدید.

توی مرحله‌ی اول شما هدفتون از گوش دادن، فهمیدن نباشه!
یادگیری زبان انگلیسی در منزل

همین که بشنوید و بتونید لغاتی که استفاده می‌کنند رو متوجه بشوید کافیه. به مرور زمان ذهنتون عادت می‌کنه که همزمان که با سرعت دارید سیلی از لغات رو می‌شنوید اون‌ها رو درک کنید و جملات رو هم متوجه بشوید.

روزانه حدود ۱ تا ۳ ساعت به یک مکالمه انگلیسی گوش کنید. انگلیسی رو باید با گوش‌هایتان یاد بگیرید نه با چشم‌هایتان!

گوش کنید و جواب بدهید.

مهم نیست که مخاطبی ندارید که با اون حرف بزنید. یک مخاطب توی ذهنتون تصور کنید و با اون حرف بزنید. گوش دادن و تکرار کردن اون به تنهایی به شما کمکی نمی‌کنه.
در کلاس های مکالمه محور آنلاین زبان شرکت کنید

شما تا می‌توانید باید خودتان را با محتوای انگلیسی احاطه کنید.

استفاده از یه معلم خوب و حرفه‌ای می‌تونه خیلی به کارتون بیاد. کسی که تمام مسیر حواسش به شما باشه و پیشرفت شما رو تسریع ببخشه.

لازم نیست وقت و هزینه‌ی زیادی برای این کار بگذارید. خوبی کلاس‌های آنلاین صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی شماست.

آیا با یادگیری زبان انگلیسی از صفر می توان به آیلتس ۶٫۵ دست یافت؟
آیلتس، غولی بی شاخ و دم که دسترسی به آن نیازمند صرف هزینه‌های گزاف و دانستن اطلاعاتی ماورایی است. این دیدگاهی است که زبان‌آموزان سطوح ابتدایی از این آزمون بین المللی دارند. متاسفانه این طرز تفکر نشات گرفته شده از موسساتی است که از این طریق سعی بر آن دارند که هزینه‌هایی گزاف را از شما دریافت کنند. اما با تکیه بر روش آموزشی صحیح مطمین باشید که دسترسی به نمره‌ای خوب در آزمون آیلتس امری بسیار دستیافتنی می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با روش کار ما ویدیوی زیر راتماشا کنید.
عوامل متعددی دخیل هستند که سبب شده‌اند تا در کشور ما سطح زبانی افراد زیادی در حد مطلوب نباشند. روش‌های نادرست استفاده شده در مدارس و دانشگاه‌های ما نقش اصلی را در این میان ایفا می‌کنند. از سوی دیگر موسسات آموزش زبان انگلیسی متدهایی را برای ارائه برگزیده‌اند که نه برای ارتقای دانش زبان‌آموزان که برای بهره‌مند ساختن خود از پول دریافتی از زبان‌آموزان می‌باشد، بدین گونه که ترم‌های متعدد کم بازدهی را طراحی نموده‌اند و عملا سود خود را در گذراندن ترم‌های زیاد توسط زبان‌آموزان می‌بینند.
یادگیری زبان انگلیسی از صفر در وحله‌ی اول نیازمند شناخت دقیق عادات خاص یادگیری ذهن انسان است. فرد داوطلب یادگیری زبان انگلیسی بی‌شک دانشی در این رسته نداشته است و کادر آموزشی موسسات زبان انگلیسی باید اطلاعات کافی را در اختیارات زبان‌آموزان خود قرار دهند، زیرا این مهم متشکل از فرآیندهای زبان‌شناختی و روانشناختی گوناگونی است که در هم آمیخته شده‌اند و عادات یادگیری متفاوتی را برای افراد مختلف بر مبنایی یکسان ایجاد ساخته‌اند.
حال اگر موسسات آموزش زبان انگلیسی و کادر آموزشی آن‌ها شناختی از این مسائل پایه‌ای و مهم در امر آموزش زبان انگلیسی نداشته باشند به وضوح توانایی انتقال این موارد و حتی آموزش پایه‌ای‌ترین مباحث زبان انگلیسی به افرادی با دانش زبانی صفر به کمترین حد ممکن تقلیل می‌یابد.
برخلاف اکثر موسسات آموزش زبان انگلیسی، ما در موسسه تخصصی زبان کوییک بر آن باور هستیم که یادگیری زبان انگلیسی از صفر بایستی بر مبنای هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی بنا شود. این مهارت‌ها عبارتند از: مهارت شنیداری (Listening)، مهارت خواندن (Reading)، مهارت نوشتاری (Writing) و مهارت گفتاری (Speaking). متد ما بر این اساس استوار شده است که از اولین ترم به صورت کاملا گام به گام تمامی این مهارت‌ها را در کنار هم در زبان‌آموزان خود تقویت سازیم.
موسسه تخصصی زبان کوییک، با آشنایی از به روزترین تغییرات در آزمون‌های بین المللی نظیر آیلتس، تافل و دولینگو ، از ابتدای امر آموزش زبان انگلیسی اولویت‌های این آزمون‌ها را مورد نظر قرار می‌دهد. چنین نگاهی در امر آموزش انگلیسی مسلما منجر به ایجاد مسیری مناسب در راستای کسب نمرات درخشان در این آزمون‌ها است.
مهارتی که بخش اصلی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی را در زبان‌آموزان فراهم می‌سازد، مهارت شنیداری یا Listening می‌باشد. متاسفانه زبان‌آموزان بسیاری در کشور ما وجود دارند که پس از گذراندن ترم‌های بسیاری همچنان در مهارت شنیداری با ضعف عمده‌ای همراه هستند و می‌توان به جرات مهارت شنیداری را ضعیف‌ترین مهارت در آن‌ها نامید. علت اصلی آن است که این تقویت گوش بسیار به کندی و دیر بازده صورت می‌گیرد و اکثر موسسات به دلیل این معضلات آن را مورد کم لطفی و کم توجهی قرار می‌دهند، حال آن که به عقیده‌ی طراحان و خالقین متد آموزشی LQuick تقویت گوش‌ها و مهارت شنیداری بایستی به صورت پیوسته از اولین ترم صورت پذیرد.
از سوی دیگر شنیدن و تکلم به زبان انگلیسی نیازمند حصول توانایی‌های لازم در بخش تلفظ (Pronunciation) کلمات انگلیسی به دو لهجه‌ی اصلی زبان انگلیسی یعنی بریتیش (British) و امریکایی (American) می‌باشد. یکی از مواردی که به اذعان زبان‌آموزان ما، موسسه تخصصی زبان کوییک را به سایر موسسات برتری بخشیده است روش کار کردن بر روی تلفظ زبان‌آموزان می باشد که سبب می‌شود بسیار راحت‌تر مهارت شنیداری و گوش‌های خود را تقویت نمایند و همچنین بسیار زیبا و شکیل با تلفظی مناسب کلمات را در صحبت کردن خود به زبان انگلیسی استفاده نمایند

آسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان

چیزی به این عنوان که زبانی در دنیا نسبت به زبان های دیگر آسان و مثل آب خوردن برای یادگیری است وجود ندارد. اما در دنیا زبان هایی وجود دارند که نسبت به فرد شما برای یادگیری آسان می باشند. براساس تحقیقاتی که صورت گرفته مردم هر کشور نسبت به زبان خود نظر و ایده های محکمی دارند به این صورت که ممکن است اگر از دو نفر در یک کشور در مورد زبان شان سوال بپرسید که زبان شما برای یادگیری زبان آسان و یا سخت است؟ ممکن یکی از آن ها اعتقاد داشته باشد که یادگیری زبانشان بسیار آسان است و دیگری بگوید بسیار سخت می باشد.

 سه دلیل اصلی برای اینکه زبانی آسان و یا سخت باشد به صورت زیر تعریف می شود:

۱. این زبان چه میزان به زبان هایی که فرا گرفته اید نزدیک است.

۲. سیستم آوایی آن و تلفظ کلمات در آن چه میزان پیچیدگی دارد.

۳. دستور زبان یا گرامر این زبان چه میزان پیچیده و سخت است.

آسان ترین زبان های دنیا را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

  1. زبان انگلیسی
  2. زبان اسپانیایی
  3. زبان هلندی
  4. زبان آلمانی
  5. زبان ایتالیایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.