جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

معرفی کتاب های داستان برای آموزش زبان فرانسه

بهترین سایت آموزش زبان فرانسوی از صفر تا صد

معرفی کتاب های داستان برای آموزش زبان فرانسه

۱۴۳ بازديد

زبان فرانسه (le français) یکی از زبان های رومی از خانواده هندی اروپایی است. این زبان مشابه زبان هایی مثل ایتالیایی، پرتقالی، اسپانیایی، رومانیایی و برخی زبان های دیگر از زبان لاتین محاوره ای در امپراطوری روم نشات گرفته است. با توجه به رشد زبان فرانسه در سرزمین گل ها این زبان تا حدی ترکیب زبان های گل (به ویژه شمال سرزمین گل ها) و رومی به شمار می رود. زبان فرانسه از نزدیک ترین زبان به خانواده زبان های اوییل در اروپا به شمار می رود. زبان فرانسه همچنین تا حدی تحت تاثیر زبان های سلتی اقوام سلت ساکن در شمال فرانسه قرار گرفته.

زبان فرانسه زبان رسمی 29 کشور به شمار می رود کشورهایی که خود را عضوی از گروه فرانکوفون (کشورهای استفاده کننده از زبان فرانسه) به شمار می آورند. زبان فرانسه به عنوان زبان اول در کشور فرانسه، بخش کبک از کشور کانادار، بخش والونیا در کشور بلژیک، غرب کشور سوئیس، موناکو، و بخش های دیگری از کانادا و ایالات متحده به شمار می رود. تا سال 2015 حدود 40 درصد از جمعیت فرانکوفون ها در اروپا زندگی می کنند، 35% از آنها در کشورهای آفریقای مرکز و جنوب آفریقا و 15% آنها در آمریکای شمالی و خاورمیانه.

زبان فرانسه چهارمین زبان بزرگ اتحادیه اروپا از نظر تعداد متکمان مادری است و حدود 20% از جمعیت اروپا این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده اند. در نتیجه استعمار قدرتمند فرانسه در قرن 17 و 18 بخش بزرگی از کشورهای افریقایی از زبان فرانسه به عنوان تنها یا یکی از زبان های رسمی خود استفاده می کنند و بسیاری از کشورهای آفریقایی این زبان را به عنوان زبان دوم در مدارس خود تدریس می کنند. در سال 2015 زبان فرانسه دارای بین 77 تا 110 میلیون صحبت کننده مادری و 190 میلیون صحبت کننده به عنوان زبان دوم بود. در نتیجه چیزی حدود 270 میلیون نفر در سراسر جهان می توانند به زبان فرانسه صحبت کنند.

 
 
زبان فرانسوی در عین زیبا و شیرینی خاصی که دارد، جزو زبان‌های سخت به شمار می‌آید. یعنی یادگیری فرانسه نیاز به ممارست، تمرین و آموزش صحیح دارد. صرف وقت و تمرین برای یادگیری زبان فرانسوی اهمیت زیادی دارد.بهترین روش برای آموزش متنی استفاده از کتاب های داستان است که در بایین چند تایی از انها را ما معرفی کرده ایم.

۱۰ داستان مصور و جذاب فرانسوی بدون ترجمه

این کتاب ۲۴۰ صفحه ای نیز جزو موثرترین داستانهای کوتاه است که به زبان کودکانه و با رعایت دقیق نکات گرامری و نگارشی برای کودکان نوشته شده و به همین دلیل بهترین منبع برای زبان آموزان سطح مبتدی-متوسط فرانسه است (چه بزرگسال و چه کودک).

 

سایر داستان های کوتاه و بسیار موثر زبان فرانسوی (بدون ترجمه فارسی)

۱-کتابهای Histoires ou contes du temps passé, avec des moralités

۲- Les Fables de La Fontaine این کتاب غیر رایگان است

اگر شما طرفدار داستان های افسانه ای هستید، حتما تا به حال با Jean de La Fontaine’s Fables, که در سراسر دنیا مشهور هستند،آشنا شده اید. البته اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم که شاعر های قرن ۱۹ که داستان ها و شعر های افسانه ای داشتند در حقیقت از منابع خیلی قبل تر از خودشان در سراسر دنیا الهام گرفته اند. هنوز هم داستان های قدیمی جذاب است و مخاطب خودش را دارد زیرا که شاعر یا نویسنده در این داستان ها به واقعیت ها و دردهای جامعه، خیلی زیبا و هنرمندانه، می پردازد.

۳- La Fontaine یک اصل فرانسوی است که ریشه فرهنگی دارد

بیشتر بچه های مدرسه در سن های خیلی پایین تعدادی از داستان های آن را حفظ می کنند.من وشوهرم زمانی که شاهد از برخواندن La cigale et la fourmi توسط پسر چهارساله مان شدیم، بسیار تعجب کردیم.بنابراین خواندن این داستان ها شما را به فرهنگ فرانسوی بیشتر متصل می کند و شما بهتر می توانید با فیلم، برنامه تلویزیونی ، روزنامه و کتاب های فرانسوی ارتباط برقررار کنید.

 

۴- La Nuit یا هر داستان کوتاه دیگری که توسط Guy de Maupassant نوشته شده است

Guy de Maupassant نویسنده قرن نوزدهم است که مهارت زیادی در نوشتن داستان های کوتاه دارد. احتمالا شما داستان های او را در کلاس های فرانسه خوانده اید . این کتاب ها مناسب زبان آموزانی است که در سطح متوسط و پیشرفته هستند. داستان های ایشان اغلب ترسناک یا غمگین است( یا هردو) و نگاه اجمالی به زندگی فرانسوی ها در قرن ۱۹ دارد. اگر آخرین قسمت از آن شما را به وجد نیاورد ، نگران نباشید، کتاب های ترسناک یا غمگین زمانی جالب به نظر می آیند که با توجه بیشتری آن ها را بخوانید.

داستان مورد علاقه من که توسط Maupassant ، نوشته شده است “شب” نام دارد که در آن نویسنده داستانی را در شب روایت می کرد. پاریس را روایت می کند که تاریک و تاریک تر می شود. اما اگر ایده داستان را دوست ندارید یا می خواهید با داستان های بیشتری از این نویسنده آشنا شوید داستان های اصیل فرانسوی به زبان های مختلف در این سایت وجود دارد ، فقط کافی است که روی عنوان داستان کلیک کنید.

۵- Une passion dans le désert ( اشتیاق بیابان) نوشته Honoré de Balzac

اگر شما خواننده ای هستید که در سطح یشرفته می باشید ، حتما داستان فراموش نشدنی سربازی که عاشق یوزپلنگ هاست را بخوانید. در ابتدا مفهوم داستان عجیب به نظر می آید اما اگر شما عاشق داستان باشید، با مفاهیم این چنینی آشنایی دارید. سرانجام متوجه می شوید که داستان در مورد عشق یک پسر به یوزپلنگ نیست بلکه در مورد مفهوم عمیق عشق می باشد. داستان غمگین، شاعرانه و عاطفی می باشد شما می توانید

4 نکته برتر برای زبان آموزانی که با کمک اپلیکیشن یاد می گیرند

آیا می خواهید زبان انگلیسی را آنلاین یاد بگیرید؟ در اینجا 4 نکته برتر برای زبان آموزان آورده شده است:

1-  برنامه را دنبال کنید.

داشتن یک روال روتین برای موفقیت بسیار مهم است چراکه نشان می دهد دقیقا چه چیزی و چگونه باید مطالعه کنید.

دنبال کردن یک برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی این سردرگمی را از بین می برد که آیا در مسیر درستی هستید یا نه. علاوه بر این باعث می شود تمرکزتان روی موارد مهمتر حفظ شود.

لیست بهترین اپلیکیشن ها

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.